Home / Oyun incelemeleri / Banished inceleme ek notlar

Banished inceleme ek notlar

Banished’de herbalist sadece ilk zamanlar değil yetişkin nüfusunuz 100’ü geçtiğinde ( yani epey büyüdüğünüzde ) de çok gerekli hatta sayısını 2’ye çıkarmakta fayda var çünkü vatandaşlar direkt kendileri herbalist’e gidiyor ve herbalist eğitimliyse 1 kalp eğitimsiz de yarım kalp iyileştiriyor. Eğitim diye kastedilen de köyünüzde okul ve öğretmen olması.

Bir önemli nokta da herhangi bir stok – yemek, hammadde – bitmeye çok yaklaştıysa açıkçası ne yapsanız elden bir şey gelmiyor. Stoğu boşalan alan bir anda tüm çalışanları da atasanız onlar öncelikle yaptıkları işi bırakmıyorlar ve nüfus da çok az değilse ( 10 civarı ) biten stok biraz artana kadar ölümler başlıyor. Bunu önlemenin en iyi yolu özellikle ve özellikle yemek ile log/kütük stoğunuzu fazla fazla doldurmak. Tabii alet ve giysi için gözünüz de bu stoklarda olmalı kışsa çünkü giysi yokluğu sebebiyle soğuktan ölümler yaşanabiliyor.

Köyü büyütüp artık tarıma yoğunlaşıp trade’de seed kovalandıktan sonra ilk başta yeni tarım alanları kurma aşamasında yemek stoğunuz 20binlerden 2binlere düşebiliyor, tarım için çok sayıda çalışan ayrılacağından hem diğer işleri yapacak çalışan hem de toplayıcı, avcı gibi diğer yemek kaynağı mesleklerin çalışanlarını azalatmak durumu oluştuğundan dolayı. Bir de tarım işinden verim alabilmek için maximum büyüklükte tarla ve en azından 4-5 tarla başına çalışan ( ne kadar çok olursa o kadar iyi eğer nüfus çoksa tarla başına 6 çalışan en iyisi ) atamak bunun yanında orchard/meyve bahçelerini de güzel görünüp yerleşim alanını süslesin gibi bir hataya benim gibi düşmeyip tarla kadar olmasa da büyük alanlarda ve az sayıda tutmak dolayısıyla da bu kısmın çalışanlarını azaltmak gerekli yoksa tüm nüfus farmer olacak hale geliyor. Ayrıca her sezon tarlaya ekeceğiniz tohum türünü değiştirmek ve tarlaları bitişik yapmamak bir de aynı ürünü yan yana iki tarlaya ekmemek de tarlada böceklenme olmaması için dikkat edilmesi gereken unsurlar. Örneğin bir sezon tarlalarınızdan birine biber diktiyseniz o tarlaya sonraki sezon lahana dikmelisiniz.

Diğer ilerleyen zamanda oluşan yemek kaynağı olan pasture/mera, otlak yani hayvancılık ( üç çeşit hayvan besleyebiliyoruz; cattle/sığır, sheep/koyun, chickens/tavuklar ) için kolay modda başlamadıysak trader’da bize bir satıcının hayvan getirmesini ve tabii bunun ödemesini karşılayacak durumda olmamız gerekiyor ki bu de belli bir zaman sonra olabilir oyunda. Trader’da hayvan alınacağı zaman en az 2 en iyisi de 3 tane almanızda fayda var ki mera çabuk büyüsün yeni yavrular gelsin.

Pasturelerin her birine bir çeşit hayvanımızı koyabiliyoruz belli bir sayıya ulaştığında da boş yeri olan başka bir pasture ( tabii o pasture’de de aynı hayvan seçili olacak ) split diyerek ayırabiliyoruz bu da hayvan sayısını arttırma yollarından biri. Hayvancılık leather/deri ki çok önemli giysi yapımı için ( hem soğuktan koruma, hem de değerli trade malzemesi olan giysi ) ve wool/yün ile et elde edildiğinden, tavukta da yumurta ve tavuk eti pek çok açılardan gerekli bir meslek.

Tarlaları kurduktan sonra avcılık ve toplayıcılık mesleklerini bitirmek de çok iyi olmuyor ama yerleşim alanları doldukça bunların yerlerini tekrar ayarlamak ve dolayısıyla değiştirmek gerekli olabiliyor. Aslında bu noktada temel yerleşim noktalarını tekrar hatırlamak önemli; forester lodge ( fidanlar dikip, ağaçları keserek hem orman oluşturan hem de log/kütük toplayan meslek ), gatherer’s hut ( toplayıcı -yemiş, kök vs ) ve herbalist’i ( iyileştirme amaçlı bitki toplama ) yan yana kurup aynı zamanda kurarken ya da üzerine tıkladığınızda oluşturduğu sarı çemberin içinde başka bina olmaması diğer taraftan da hunting cabin’i yine alanında bina olmadan tek olarak yerleştirmek ve bunların yakınlarına – tabii ki alanları dışına –  ambar dikmek gibi önemli ve temel yerleşim kuralları.

Hunting/avcılık için bir diğer önerim de önceki sezonun ürün getirisine bakarak iş yapmamış hunting cabinlerdeki çalışanı 1’e düşürün bazılarını da bir kaç mevsim için kapatın sonra tekrar açın böylece geyiklerin soyunu tüketmemiş ve veriminizi de düşürmemiş oluyorsunuz. Hem az getirisi olan yerde çalışan tutup genel çalışan sayısını azaltmak hem de geyiklerin soyunu tüketmek pek de mantıklı değil.

Genel çalışan ya da labourer demişken bu konuya da tekrar parmak basmadan geçemeyeceğim; bu arkadaşlar vasıfsız gibi dursa da – yani doğrudan bir meslekte olmamaları – çok önemliler. Sayıları ne kadar düşük olursa işleriniz o kadar yavaş olur. sonra yemek deponuz doluyken aç gezenler, firewood/yakacak sıkıntısı yokken üşüyen evler ortaya çıkıyor.

Bu arada elinizde birikmiş trade değeri nispeten yüksek ( mesela log ) ya da ve en önemlisi crafted goods varsa ( giysi, alet ) bunları bir kaç adet trader atayarak satıcı/merchant gelmemiş olsa dahi trader’ınızın deposu/inventory’sine doldurarak satıcı geldiğinde 1 adet traderla işinizi hızlıca halledebilirsiniz. Çünkü satıcı geldiğinde 6 tane bile trader atasanız onlar daha önce ya başka meslekte atanmış ya da genelde labourer olarak çalıştıklarından o işi hemen bırakıp gelemeyebiliyorlar, gelseler dahi ambarlardan ya da depolardan ürün getirmeleri eğer takas miktarınız yüksekse ( 10000 log gibi ) az miktarda getirdiklerinden yavaş oluyor.

Bir başka konu da gerek map’inizin konumu ( adalar, dağlar ) gerek nüfus artışı sebebiyle yayılmaya başladıysanız ambar yer ve sayısı çok önemli, zaten market’in evlerin yakınına yapılması ya da market alanının ( market’in yerini belirlerken sarı bir çemberle alanı gösteriliyor ) içinde evler ve depo alanı /stock pile olması önemli ama market’in alanı çok da büyük olmadığından illa ki dışında ev ve kesin olarak da forester, gatherer, herbalist, pasture, farm alanları olacak onların yakınlarına yukarıda da belirttiğim gibi ambar koymak önemli. Bir de taş deponuzu iyi duruma getirdiyseniz ( bu biraz şans işi tabii bazı maplerde taşlar çok ve yakınlarda varken bazılarında az ve uzakta olabiliyor ve açıkçası stone cutter benim için hala çok güvenilir değil bir ya da bir kaç kişi çalıştırıyorum sadece – kafasına taş düşüp ölmek oyunda nadir görülmüyor – ) taş yol yapmak oldukça avantaj sağlıyor. en azından çok kişinin geçtiği hem merkez hem de hammaddenin çok olduğu yollardan ambarlar mutlaka döşeyin taş yolları derim ben.

Son olarak da oyunun mantık hataları ( açlıktan ölen arkasından kasalar geçip giderken aç olan balıkçılar gibi bir de iş verdiğinizde o işi yapmayıp boş boş gezen/idling çalışanlar ya da meslek sahipleri ) olsa da açıkçası 100 mblık bir oyun olarak performansı gayet iyi. Alt tab yapılmadığı sürece takılmama, kısıtlı çeşitte olsa da binalar, insanlar vs basit ama güzel görüntüler, renkler, sis vs olmadıkça gözü çok yormayan bir oyun ( grafik modsuz oynanan Minecraft’ı düşününce hele tabii benzerlikleri olsa da oldukça farklı iki oyun olduğu yadsınamaz bu ikisinin ). Elbette bu tip oyunlardan rpg performansı beklemek mantıklı değil. Ama kısa sürede eğlence ve strateji vaadeden bu süreci de sıkıntısız geçirtebilecek bir oyun.

Kimdir Vena

Check Also

A Story About My Uncle İnceleme

Gone North Games tarafından geliştirilen oyun bir adventure yani macera oyunu. Kaybolan amca/dayısını bulmaya çalışan …

2 yorumlar

  1. Emeginize saglik, tam ihtiyacimiz olan ayrintili bir rehber olmus.
    Boyle rehber lazimdi yoksa gercekten onlarca deneme yaptirip biktiriyor basarisizlik
    Tekrar tesekkurler.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

ŞİMDİ YAYINDA!
TAKİPTE KALIN